Sakitnya.....ujian...

saya baru pulang dari klinik kesihatan Dong...hajat untuk tidak ke klinik dan melakukan rawatan sendiri tak kesampaian...

beberapa minggu lalu saya kemalangan apabila motor yang saya tunggang tergelincir, berpusing dan saya tercampak.ia mengakibatkan beberapa kecederaan. alhamdulillah dalam masa beberapa minggu saya berjaya merawatnya secara sendirian dengan menggunakan ubat ubtan yg dibeli..

namun begitu, ada satu luka baru yang bernanah tiba tiba wujud pada betis saya. ia menyebabkan saya tidak dapat berjalan dgn betul..tak tahan dek kesakitan, akhirnya saya akur...saya pergi juga ke klinik untuk mendapatkan rawatan..


di mana buat pertama kalinya dalam hayat ini saya mengalami pengalaman kena masuk air...ia berpunca dari kadar gula dalam darah yang begitu tinggi...jadi kena masukkan ubat utk menurunkannya melalui air yg dimasukkan ke dalam badan..lama juga saya menunggu sehingga kadar air yang sepatutnya selesai dimasukkan

saya juga menjalani pembedahan kecil di bahagian betis untuk rawatan bisul yang saya sedari lewat. saya menyedarinya dua hari lalu, sedangkan kata pihak klinik sekurang-kurangnya ia sudah seminggu berada di betis saya. pada mulanya saya mengangkakan ianya kudis biasa yg disebabkan menggaru tempat gatal.

ala kulli hal, jam dua petang saya dibenarkan keluar dari bilik rawatan kecemasan klinik kesihatan Dong. mudah mudahan ujian yang Allah timpakan atas saya ini ada nilai di sisi-Nya...

0 komen: