beginikah Kempen sebahagian golongan mahasiswa ??



baru sahaja tamat pilihanraya kecil parlimen kuala terengganu, pilihanraya kampus di uiam pula mengambil tempatnya. mulanya saya berasakan yg suasananya tidak sehebat suasana pilihanraya ketika saya masih di bangku degree dulu.baik kempen, poster, rasanya semuanya berkurangan berbanding dulu.


tengah hari, ketika keluar dari bilik kuliah di aras 1, saya ternampak helaian2 handbill...saya lantas memungutnya lalu membacanya..


JOM PAKAT PAKAT KALIH


JANGAN HANYA KERANA ISLAM

KITA MENGGADAIKAN KEBEBASAN KITA

KEPADA (menyebut pihak yang tertentu)


astaghfirullahalaziim..


mcm2 komen saya terima dr yg membaca...ada yang beristighfar..ada yg berkata ia taktik pihak tertentu...sama ada untuk mengalahkan lawan atau mengaburi pihak pengundi..


pada saya, untuk apa pun tulisan ini dibuat, dan siapapun yang membuatnya, ia adalah perkara yang tidak patut ditulis oleh seorang Muslim.saya katakan -apa juapun tujuan. menulis perkara sebegini adalah dilarang sama sekali untuk dijadikan sebagai kempen.


janganlah kerana kuasa, dibolehkan semua perkara.


kepada yg menulis,merancang benda ini segeralah bertaubat dengan taubah nasuha kepada Allah Ta'ala...


p/s: cerita di UM punya PRK jug hebat dr UIAM...hingga melibatkan perkara najis..anda tanyalah sahabat2 dari sana..saya tidak mahu mengulasnya di sini


0 komen: