cari ayam, dapat itik...

petang tadi selepas follow ayahanda ke bandar raub, kami meneruskan perjalanan ke bandar benta pulak. tujuannya nak mencari anak ayam kampung untuk projek agro terbaru.

kami tiba di bandar benta ketika azan asar berkumandang. jadi singgah di masjid bandar benta untuk solat berjemaah, usai solat kami menuju ke kedai binatang di bandar benta, kedai ni kiranya yg paling dekat dan mirip petshop2 di kl..ada jual mcm2..especially burung dan ikan la..tapi benda yg aku nak cari tu dah habis stok..tinggal seekor je anak ayam kampung..jadi aku kensel sajalah...

tiba2 ayahanda berminat nak beli itik pulak...bila dah beli mesti aku la tukang urusnya heheh sebab akulah gembala ternakan di teratak ayahanda..jadi belilah juga...itik ni itik telur..x silap aku itik peking...kaler putih punya..sekor jantan dua betina...




sampai rumah terus lepaskan dalam minifarm aku la...mujur itik ni x banyak ragam sangat x mcm bela ayam..x payah lampu/pelita...seronok juga tgk gelagat anak itik...rupanya itik ni jauh lebih aktif dr ayam..

okla kalau nak baca lagi tentang itik baca dekat epetscorner, sebab itu blog khusus utk minifarm..

12.35a.m-29/4-09

2 komen:

نذر الأفندي بن عبد الغني berkata...

Anak itik Tok Mil mandi dalam kolam... ♪

Abu_Zubair berkata...

...sakit apa tok wi sakit sendi tulang...x ada kolam la ustaz apen nak buat itik mandi..longkang ade tu pun x cukup besar haha