kembara minggu ini

Minggu ini, aku banyak berkelana dari raub ke kuala lumpur, asalnya hanya mahu bertemu dengan shbt2 yg mungkin payah ditemui selepas ini. Sahabat sahabat DPLI telah menghabiskan praktikum mereka, mereka berkumpul di uia menghadiri khemah ibadah serta jamuan perpisahan.

23/11/08

Setelah berfikir panjang, menimbangkan antara beberapa perkara, aku mengambil keputusan untuk berkelana ke Gombak, menemui sahabat sahabat yang masih berada di uia.- lan dan shahrin. Aku sampai di gombak lewat tengah hari, kebetulan leman yg sedang praktikal halal haram ada di uia, jadi dialah yang menjemputku di tol gombak dengan shahrin.

Sampai di uia, lan masih berehat keranan saki baki demam yg belum kebah. Jadi aku, shahrin dan leman menghabiskan masa petang itu dengan perbualan macam macam hal.

Sebelah malamnya,kami ke giant batu caves, makan malam di chicken rice shop, restoran favourite ayah chik dan lan. Sebelum pulang ke uia, kami round2 dlm giant dahulu.

Mlm itu lan mcm biasa tidur awal. Aku dengan shahrin pula berbual bual sampai tertidur.

24/11/08

Pagi pagi lagi semua bangun, hajat budak budak ni nak buat clearance untuk DPLI. Isey dan shah join kami di library. Sementara diorang sibuk buat urusan, aku pulak lepak menikmati line internet yang agak laju berbanding kelampian dial up networking di rumah aku.

Dek kerana lama menunggu, aku ambik keputusan untuk tunggu di masjid. Jumpa pulak dengan seorg lh member DPLI, shahir. Shahir bagitau yg sbnrnya clearance tak boleh buat lagi sebab result diorang x keluar lagi. Tak lama lepas tu lan,sey,shah dan shahrin balik dgn berita yg shahir bagitau.

Kami pergi ke kafe ali, untuk beli makanan tengahari dan makan di bilik di bilal. Dah lama tak makan ramai ramai mcm ni. Sambil makan mcm mcm kami berborak. Usai menjamu selera kami solat zohor berjemaah..

Lepas solat, kami mula berbincang tentang aktiviti petang itu. Aku mulanya mencadangkan zoo Negara.lepas itu timbul pula cadangan pergi ke tmn tasik titiwangsa, utk naik roda besar bergerak yg bleh tgk satu kl ke x silap aku…aku x ingat apa namanya.tapi bila bgtau lan, lan kata benda alah tu dah pindah ke Melaka pula. Tiba tiba timbul idea taman burung. Taman buruk pulak strategic, dekat situ pun banyak tempat lain leh pegi,mcm tmn tasik perdana, taman rusa,taman rama rama dan byk la lagi taman. Kami sepakat, dan tak lama lepas itu kami bertolak menaiki kereta alan ke taman burung.

12.20a.m/ 30/11/08

0 komen: