jom dgr kuliah: Maulana Mohd Asri yusof

sejak dikurniakan Allah menikmati perkhidmatan internet yg amat memuaskan, saya byk juga mendownload video...akhir2 ini saya tertarik dgn petikan2 kuliah ustaz maulana mohd asri yusof..byk juga saya download, hingga part "kuliah" dalam partition hardisk yg menyimpan video dipenuhi petikan2 kuliah beliau.





saya sebenarnya lama juga mengenali dan mengetahui maulana. dulu pun ust arif nazri dan abg latif ada promot kuliah beliau dlm bentuk cd. tapi masa tu saya mcm x berminat jer..sebab masa tu tgk hangat nak dgr kuliah2 dr ustz asri (MAZA)..sampai x brp nk dgr yg lain pulak...

diri saya sendiri bila mendengar kuliah, selalunya dua tujuan. utamanya semestinya isi kuliah, juga cara penyampaian yg tidak kurang penting bagi org seperti saya yg baru belajar2 menyampaikan ilmu Allah.saya tertarik dgn maulana mohd asri yusof dlm kupasan isu isu fiqh terutamanya. mungkin kerana kebanyakan kuliah2 saya sendiri berteraskan fiqh, dan niat saya mempraktikkan pesanan ust azrif nazri- mengajar fiqh yg sebenar, membuatkan saya tertarik dr sudut ini.

saya pernah dengar org menggelar maulana syadid, lebih syadid dr dr MAZA. tp saya mcm x nampak kebenaran kata2 itu. saya seronok dan berkenan dgn kupasan fiqhnya yg menyeluruh, beliau menyentuh fiqh mazhab bersekali dgn fiqh sunnah, kemudian beliau menyebut pendapatnya.beliau menyebut perkara2 khilaf beserta dalil, apa yg tak perlu diperbesarkan dan apa yg perlu dibetulkan.

jadi sesiapa yg berminat nak dgr kuliah maulana, bolehlah search di laman youtube, ataupun cari di al-ahkam.net.nanti bolehlah berkongsi pendapat bersama saya di sini.

12.44am-3/5/09

1 komen:

Unknown berkata...

Salam akhi,

Harap dapat link ke 'www.darulkautsar.net' utk video terbaru dari Maulana Asri..juga dalam bentuk MP3 yang boleh didownload secara percuma...Harap dapat sebar-sebarkan, semoga memberi manafaat kpd kita semua di dunia dan akhirat

Zamri Mat Salleh